— parhaat valokuvasi netissä!

Kunnon lomakuva 8 Kunnon lomakuva 8

Arvostelu

8

Katsottu: 232

Ääniä: 2

GREATMASTER

Kategoriasta Kotialbumi
ladattu 14 maaliskuuta 2019, 22:16

Roolit:

Valokuvaaja:
Ei mainittu
Malli:
Ei mainittu

EXIF

Kamera:
Panasonic Lumix DMC-TZ 100 

Muita kuvia käyttäjältä GREATMASTER:

Katso käyttäjän GREATMASTER koko portfolio

Kommentit ja palautteet

  • GREATMASTER kirjoitti valokuvasta 14 maaliskuuta 2019, 22:16

    Rantaleikkejä

    Puerto Vallarta Meksiko
    Joulukuu 2018

    Lasten kuvaamisessa on sääntönsä mutta tämän kuvan ei pitäisi loukata ketään eikä mitään.

    PS. Eivät ole omiani.

    PS. PS. Tiedoksi. Tämäkään kuva ei ole puhkipalanut mutta on "roiskaistu" hetken mielijohteesta.
  • 0

    waari kirjoitti 14 maaliskuuta 2019, 22:37

    Kiva rantakuva. Kestäisi varmaan hieman vaalentaa tummia kohtia, etteivät lapset olisi aivan noin pimennossa. Mukavasti auringon valo heijastuu vedessä. Värikkäät uimarenkaat antavat lisäpotkua.

  • 0

    GREATMASTER kirjoitti 14 maaliskuuta 2019, 22:51

    Kiitos kommentista. Onhan tämä vähän tumma myönnettäköön. Tähän voi vaikuttaa myös näytön valoisuusäätö. Ehkä minun on kirkkaampi?

    Eipähän ole ainakaan puhkipalanut : )

  • 0

    TuoMar kirjoitti 15 maaliskuuta 2019, 8:14

    Upea rantakuva, jossa tarkennus on juuri oikeassa kohdassa eli etualan lapsissa ja auringon kultaamassa vedessä. Lasten asennot ja sijoittelu kuvassa ovat juuri oikeaan osuneet. En myöskään haluaisi, että lapset näkyisivät valoisampina. Nyt heistä näkyy juuri riittävästi ja yksityiskohdatkin erottuvat. Kaiken tuon lisäksi kuvassa on vielä komeaa veden kuohuntaa. Kyllä tämä on taidekuva, halusit sitä tai et.

  • 1

    GREATMASTER kirjoitti 15 maaliskuuta 2019, 9:35

    Kiitos arviosta. Taidekuva tästä tuli sitten kyllä ihan vahingossa : ) Eihän siinä mitään. En kuitenkaan myöskään halunnut ottaa liian perinteistä "lapset hiekkarannalla auringossa leikkimässä-kuvaa".

  • 2

    Pauli Araneva kirjoitti 15 maaliskuuta 2019, 10:33

    Ihan tyypillinen lopputulos, kun annetaan automatiikan valottaa, jonkin verran poikia kannattaisi valaista, mutta näinhän sinä tämänkin tietysti halusit ja vielä, kun ylimmäinen auktoriteettisi on hyväksyntänsä antanut, tosin aivan sama mitä tänne työnnät kaikki kelpaa :)

  • 1

    GREATMASTER kirjoitti 15 maaliskuuta 2019, 10:55

    Kiitos taas kitkerästä kritiikistä. Laitappa oma samanlainen rantakuva tänne niin voidaan vertailla. Mitähän varten automatiikka muuten on kameroihin kehitetty? Ehkä siksi, että saadaan kelvollisia kuvia haastavissakin olosuhteissa koska muuten hyvät tilanteet saattavat karata käsistä. Sitäpaitsi en viitsi ryhtyä ruuvailemaan eri asetuksia ja kokeilemaan mikähän niistä saattaisi toimia tilanteessa joka muuttuu koko ajan. Voit aivan hyvin pitää itseäsi muita parempana kuvaajana koska et käytä automatikkaa vaikka sellainen varmaan kamerassasi myös on. Ihan vapaasti.

    Minusta kuvassa ratkaisee sen aihe, sommittelu ja ennen kaikkea lopputulos. Ei se onko se kuva kuvattu "oikein". Väärin sammutettu sanoi palomies.

    Ihan sama mitä tänne työnnän. Ainakaan sinulta en kehuja saa mutta siihen olen jo tottunut. Enkä niitä tarvitsekaan.

  • 1

    kiiski kirjoitti 15 maaliskuuta 2019, 23:39

    "Kiitos taas kitkerästä kritiikistä. "

    Ihan vaan kuriositeettina, tai hölmön ihmisen tyhmänä kysymyksenä,
    mihin perustat näkemyksesi kitkeryydestä?

  • 0

    GREATMASTER kirjoitti 17 maaliskuuta 2019, 18:30

    Mutu-tuntumaan.

  • 1

    Pauli Araneva kirjoitti 15 maaliskuuta 2019, 11:24

    Käytän yleensä automatiikkaa, mutta hankalissa tilanteissa teen tarvittavat korjaukset, joskus ne toki unohtuvat ja ne kuvat voi sitten tuhota, jos niitä ei edes jälkikäteen saa pelastettua. Sinulla on omituinen asenne, että olet aina oikeassa ja kaikki muut väärässä, kuvistasi päätellen neuvot olisivat monesti tarpeen, mutta mitään et halua ottaa vastaan, tässäkin lopputulos olisi parempi, jos olisit tehnyt tarvittavat korjailut, annan mielelläni kehuja, heti kun niihin on jotain aihetta, olen joitain 3D-juttujasi kehunutkin, mutta et pitänyt niistäkään.

  • 0

    TuoMar kirjoitti 15 maaliskuuta 2019, 11:37

    Niin, en kyllä ymmärrä, että tätäkin kuvaa pitää morkata. Tämä on kyllä eräs parhaista täällä näkemistäni ranta- ja lapsikuvista. Kuten kirjoitin, tämä on taidekuva. Jos tätä kuvaa ryhdytään vaalentamaan, niin tunnelma on poissa. Kuva on hyvä juuri tällaisena.

    Mitä taas tulee nykykameroiden automatiikkaan, niin ainakin Sonyssa automatiikkaohjelmat toimivat erittäin hyvin. Onhan sellaisia tutkimuksiakin tehty, joissa on verrattu tuloksia, joita on saatu automaatilla ja itse asetuksia säätämällä. Monasti on automatiikka hoitanut homman paremmin kuin mitä käsisäädöillä on saatu.

  • 1

    Pauli Araneva kirjoitti 15 maaliskuuta 2019, 11:48

    Ei hämmästytä yhtään, jos tämä olisi jonkun muun kuva, marmatettavaa löytyisi kyllä, taiteen kanssa tällä ei ole mitään tekemistä, kyseessä on alivalottunut rantakuva, ei enempää, ei vähempää ja on karhunpalvelus koko sivustolle, että ylistät yhden jäsenen kuvia, täysin riippumatta millaisia ne ovat, ei mitenkään innosta tuomaan tänne mitään. Automatiikka ei ikinä korvaa käsisäätöjä, kun on kyseessä hankala valo niin kuin tässä kuvassa.

  • 0

    TuoMar kirjoitti 15 maaliskuuta 2019, 11:54

    Kirjoitit eilen "Tammenlehtiä" kuvani alla waarille, että " ... ainoastaan sinä itse voit tietää minkä arvoinen kuva mielestäsi on, ei näitä voi mitata millään mittarilla."

    Miksi nyt ääni on täysin toinen kellossa?

  • 1

    Pauli Araneva kirjoitti 15 maaliskuuta 2019, 12:11

    Koska arvostelusi ei perustu tämän kuvaajan kohdalla enää mihinkään, kaikki mitä tulee on hienoa, taiteellista ym. ennen vanhaan muiden kohdalla nämä olivat asioita joista olit kovin tarkkana. Näin jatkaessa olette kohta kaksin.

  • 0

    TuoMar kirjoitti 15 maaliskuuta 2019, 12:35

    Kirjoitin taas tänäkin aamuna tänne kommentteja eri ihmisten kuviin. Yritän kuvista etsiä positiivisia asioita enkä mollata ihmisten kuvia, koska siihen ei minulla on varaa. En kirjoita ylisanoja vaan yritän kirjoittaa kommentin siten kuin kuvan itse näen ja hahmotan.

    On todella masentavaa, että täällä harrastetaan tuollaista kuvien ja kuvaajien mollaamista, mitä tässäkin tapauksessa on harjoitettu. On turha kirjoittaa, että Afanasjeff ja minä ajamme täältä muut pois. Mieti itse omaa käytöstäsi enkä pahemmin arvosta Tiippanankaan toimintaa. Itse olen häneltä saanut pisteet kuvaani viimeksi joulukuun 5. päivä 2018. Eivät kuvani ole mitään laatukuvia, mutta uskon, että kolmen kuukauden aikana sentään edses yksi kuva olisi ollut sellainen, että sille olisi voinut pisteitä antaa! Itse olen pisteyttänyt Tiippanan kuvat 4 - 5 pisteellä. Yhteen taisin antaa 3 p.

    Jos ihmiset kokevat täällä vääryyttä ja ylimielisyyttä, he lähtevät täältä pois. Ei kai ole tarkoitus, että täällä olevat ns. "sisäpiiriläiset" valitsevat ne kuvaajat, jotka he tänne hyväksyvät ja haluavat. Jokaisella valokuvausta harrastavalla on oma tapansa tuottaa valokuvia. Ei muilla täällä olevilla ole oikeus vaatia häntä muuttamaan kuvaustapaansa. Toki joistakin selvistä yksittäisistä virheistä voi hienotunteisesti kertoa, mutta ei kenestäkään tänne tulevasta saa muokattua toista Aranevaa ja toista Tiippanaa. Koska molemmat olette hyviä ja kokeneita kuvaajia, on tietenkin hyvä, että tuotte tänne kuvianne, mutta ei teillä ole oikeutta väheksyä ja aliarvioida muita. Kannustamalla tänne tulevia, saadaan ihmiset täällä viihtymään ja kehittymään valokuvaajina.

  • 1

    Pauli Araneva kirjoitti 15 maaliskuuta 2019, 12:54

    Ananasjeffhän ei mitään kannustusta tai neuvoja kaipaa keneltäkään, omasta mielestään hän on täydellinen kuvaaja ja heille voi antaa hieman kovempaakin kritiikkiä, jos siihen on syytä, kukaan ei saa mitään hyödyllistä perusteettomasta kehumisesta, ei se ole kannustamista, se on valehtelua mikä estää kaiken kehittymisen koska silloin kuvittelee olevansa niin hyvä. Itseäni en pidä minään mestarikuvaajana, minulla on vahvuuteni ja heikkouteni, en koskaan väitä, ettei kuvassani voi olla mitään korjattavaa, toisin kuin eräs jonka kuvat hänen omasta mielestään ovat täydellisiä.

    Kukaanhan ei sinänsä mollaa Afanasjeffiä, ainoastaan hänen joitain kuviaan ja en ymmärrä kuinka se koetaan kuvaajan mollaamiseksi, kuvat ja kuvaaja ovat kuitenkin eri asia tai ainakin pitäisi olla?

  • 0

    kiiski kirjoitti 15 maaliskuuta 2019, 23:44

    "Koska arvostelusi ei perustu tämän kuvaajan kohdalla enää mihinkään, kaikki mitä tulee on hienoa, taiteellista ym. ennen vanhaan muiden kohdalla nämä olivat asioita joista olit kovin tarkkana. Näin jatkaessa olette kohta kaksin."

    Tämäkin on 5 pisteen taidekuva...

    ...ei ku lomakuva
    :-)

    https://kuvaklubi.fi/photo/46979/kunnon-lomakuva-3/

  • 0

    kiiski kirjoitti 15 maaliskuuta 2019, 23:42

    "taiteen kanssa tällä ei ole mitään tekemistä, kyseessä on alivalottunut rantakuva, ei enempää"

    Niin.

    Tämähän on laiska klisee.

  • 0

    kiiski kirjoitti 16 maaliskuuta 2019, 12:58

    "taiteen kanssa tällä ei ole mitään tekemistä"

    Kyllä tälläistä "taidetta" näkee kirjastoiden ja kaupungintalojen aulojen seinillä, jonne "taide" on haettu ala-asteen puuhakerhosta.

  • 0

    TuoMar kirjoitti 16 maaliskuuta 2019, 14:43

    Ei taiteen tekeminen katso ikää. Lastenkin tekemät työt voivat olla taidetta.

  • 0

    kiiski kirjoitti 16 maaliskuuta 2019, 15:38

    "Ei taiteen tekeminen katso ikää. Lastenkin tekemät työt voivat olla taidetta."

    Erityisesti vammaiset lapsetkin tuottavat upeaa taidetta.

  • 0

    kiiski kirjoitti 15 maaliskuuta 2019, 23:40

    "Kuten kirjoitin, tämä on taidekuva."

    Viikon älyllisin kommentti :-)

  • 1

    GREATMASTER kirjoitti 17 maaliskuuta 2019, 18:33

    "Niin, en kyllä ymmärrä, että tätäkin kuvaa pitää morkata."

    Minä ymmärrrän hyvin. Kun joku ottaa parempia kuvia halvalla pikkukamerallaan kuin "isot" pojat isoilla kameroillaan niin kyllähän se veetuttaa : )

  • 0

    TuoMar kirjoitti 17 maaliskuuta 2019, 19:19

    "Minä ymmärrrän hyvin. Kun joku ottaa parempia kuvia halvalla pikkukamerallaan kuin "isot" pojat isoilla kameroillaan niin kyllähän se veetuttaa : )"

    Nyt osuit kyllä naulan kantaan. Noinhan se on :)

  • 0

    Pauli Araneva kirjoitti 17 maaliskuuta 2019, 20:42

    Ihan oikeestiko, olette te kyllä hauskoja.

  • 1

    Jukka Tiippana kirjoitti 15 maaliskuuta 2019, 11:43

    Aika roimasti alivalottunut. Automaattivalotus tehnyt tepposen?

  • 1

    GREATMASTER kirjoitti 15 maaliskuuta 2019, 13:37

    Höpö höpö. Kuva on kuvattu illalla kun aurinko oli jo lähes laskemassa. Niin se viisaskin menee vipuun : ) Automatiikka toimi oikein. Ilman sitä kuva olisi tuskin onnistunut ollenkaan. Kaikkea sitä täällä kuulee muka ammatilaisilta.

    Pitäisikö näihin alkaa merkitä myös kellonaika?

  • 0

    GREATMASTER kirjoitti 15 maaliskuuta 2019, 17:39

    Piti sitten vielä laittaa todiste kuvaushetkestä. Oikeassa alakulmassa samat lapset. Katsokaa tarkasti.

  • 0

    Pauli Araneva kirjoitti 15 maaliskuuta 2019, 17:42

    Uskottiin tuo kai muutenkin, ei kai kukaan kyseenalaistanut kuvaushetkeä?

  • 0

    GREATMASTER kirjoitti 15 maaliskuuta 2019, 17:48

    Jotenkin vaan alkoi epäilyttämään.

    "Aika roimasti alivalottunut. Automaattivalotus tehnyt tepposen?"

  • 1

    Pauli Araneva kirjoitti 15 maaliskuuta 2019, 17:55

    Niin, ihan normaalia vastavaloon kuvatessa, jos siinä on jotain kohdetta, se alivalottuu, ihan niin kuin tuo auringonlaskukin, aurinko on kuitenkin vielä ylhäällä, ei silloin ole vielä noin hämärää, kamera valottaa keskiharmaan mukaan, se siis "kuvittelee" kaiken harmaaksi, se toimii hyvin normaaliolosuhteissa, mutta kirkkaassa valossa tai oikein hämärässä tarvitaan korjailua, ihan perusjuttuja.

  • 1

    GREATMASTER kirjoitti 15 maaliskuuta 2019, 18:58

    Niin ja miten tämä liittyy varsinaiseen kuvaan joka ei ole alivalottunut vaan pikemminkin ylivalottunut olosuhteet huomioonottaen. Jos sitä vertaa auringonlaskukuvaan. Automatiikka siis osasi korjata tuon vastavaloon kuvaustilanteen oikein.

    Olisihan aika luonnotonta jos poikien selät paistaisivat vaaleina kun valo tulee heidän toiselta puoleltaan : )