— parhaat valokuvasi netissä!

Arvostelu

69

Katsottu: 1449

Ääniä: 16

Palkinnot:

  • Päivän kuva 7 kesäkuuta 2016
Jani

Kategoriasta Muotokuva
ladattu 6 kesäkuuta 2016, 11:14

Roolit:

Valokuvaaja:
Ei mainittu
Malli:
Ei mainittu

Muita kuvia käyttäjältä Jani:

Katso käyttäjän Jani koko portfolio

Kommentit ja palautteet

  • -1

    TuoMar kirjoitti 6 kesäkuuta 2016, 12:58

    Vanhaa syksyistä sarjaa?

    http://kuvaklubi.fi/photo/32678/poison-ivy-vol-2/
    http://kuvaklubi.fi/photo/31761/poison-ivy/

    Montako kuvaa samasta sarjasta vielä on tulossa?

  • 0

    Jani kirjoitti 6 kesäkuuta 2016, 13:20

    On vanhaa sarjaa. Tosin käsittelytaidot on hieman muuttuneet. Eikä tätä kyseistä kuvaa ole ennen julkaistu.

  • 0

    harrykalevi kirjoitti 6 kesäkuuta 2016, 13:29

    Moderni Mona Lisa

  • 0

    Pauli Araneva kirjoitti 6 kesäkuuta 2016, 14:45

    Hieno kuva, ehkäpä paras näistä, laita lisää vaan, onhan joku muu laittanut samasta tytöstä ja paikasta vaikka kuinka paljon kuvia ilman sen suurempaa ihmettelyä, edes Kaarinan suunnalta :)

  • 0

    TuoMar kirjoitti 6 kesäkuuta 2016, 14:52

    Oliko kysymykseni miinustelun arvoinen? Sinähän sen kävit miinustamassa.

  • 0

    Jani kirjoitti 6 kesäkuuta 2016, 15:32

    Millätapaa tämäkään liittyy keskusteluun tästä kuvasta?
    Jos et halua pisteyttää kuvaa joka kuuluu aijemin julkaistuun sarjaan se on mulle ihan ok.

  • 0

    TuoMar kirjoitti 6 kesäkuuta 2016, 15:43

    Minulla ei ole siis edes oikeutta kysyä perusteluja miinusteluun. Miinustelu tapahtui tässä ketjussa ja haluan tietää, miksi se tehtiin. Esitin pari kysymystä ja ne tulkittiin miinuksen arvoisiksi. Miten täällä voidaan kannustaa kommentointiin, jos ollaan iskemässä miinuksia jo parista kysymyksestä!

  • 0

    Pauli Araneva kirjoitti 6 kesäkuuta 2016, 16:47

    En tiedä oliko kysymyksesi osoitettu minulle, jos oli niin vastaus on, että en miinustanut, ei se minulle miinuksen arvoinen kysymys ollut. Miinustan vain silkkaa typeryyttä.

  • 0

    TuoMar kirjoitti 6 kesäkuuta 2016, 18:03

    Hyvä, että et (tällä kertaa) miinustanut:)

    Onhan tämä kuva sarjan tähänastisista kuvista selvästi tasokkain. Jotenkin sitä vain tulee ajatelleeksi, että jos sarjan kuvista jo kaksi on saanut päivänkuvan, että se yhdelle sarjalle riittäisi. Tästä nyt todennäköisesti tulee vielä kolmas päivänkuva. Joten ollos hyvä Jani, +5 pistettä.

  • 1

    Jani kirjoitti 6 kesäkuuta 2016, 19:13

    Suurin osa päinävkuvista taitaa olla lintuja ja kukkasia. Kumma juttu että niistä ei kukaan ruikuta.
    Mistä sitä tietää vaikka niistäkin olisi useat tulleet samalla reissulla.

    Tosin mulle on ihan se ja sama tuleeko tästä päivänkuvaa vai ei. Enemmän mieltä lämmittää se että tää on muutaman mielestä ollut parempi kuin aikaisemmat sarjan kuvat.

  • 1

    Rketolai kirjoitti 6 kesäkuuta 2016, 15:08

    Hyvä potretti. Kaaaauanko meni noiden "pisaroiden" asettelemisessa ja liimaamisessa

  • 0

    Jani kirjoitti 6 kesäkuuta 2016, 15:18

    Pisaroita liimattiin noin 3 tuntia. Sinellistä muovitimantteja ja erikekepperiä.
    Mä laitoin liimaa timantteihin ja malli tähmi niitä pinseteillä naamaansa :)

  • 0

    Meikka kirjoitti 6 kesäkuuta 2016, 16:28

    Kääk, det här börjar bli för bra, jag pallar snart inte längre - samma på vinska, sikatörkeenhyvä prkle.
    :-)

  • 0

    Jukka75 kirjoitti 7 kesäkuuta 2016, 9:39

    Upea kuva jossa kaikki kohdallaan, kaunis kuva ja upea malli.
    Ristiriitaista tälläinen että samasta potrettisetistä ei saisi laittaa kuin max kaksi kuvaa tai tulee valitusta, kuvat ovat kuiteskin täysin erilaisia niin valoltaan, sommittelultaan ja muuteskin eri tyylisiä. Eli jos 3h kuvaa potrettia samasta mallista ja tänä aikana tulee n.8 kuvaa jotka toimivat upeasti ja ovat eri tyylisiä, tästä sarjasta kaksi kuvaa on ok julkaista. Mutta sitten kun luontokuvaaja lähtee kuvaamaan lintuja ja on tuon saman 3h liikenteessä, saa sinä aikana 30 kuvaa niin hän voi julkaista ne kaikki??

  • 1

    Jani kirjoitti 7 kesäkuuta 2016, 9:52

    Niin. Mun mielestä kuvia samasta setistä saa laittaa niin paljon kun tuntuu vaan hyvältä ladata.
    Eri asia on sitten täsmälleen saman kuvan uudelleenlataaminen monta kertaa.
    Sekin on ookoo, jos käsittely on muuttunut merkittävästi.

  • 0

    TuoMar kirjoitti 8 kesäkuuta 2016, 10:28

    "Mutta sitten kun luontokuvaaja lähtee kuvaamaan lintuja ja on tuon saman 3h liikenteessä, saa sinä aikana 30 kuvaa niin hän voi julkaista ne kaikki??"


    Jos lintukuvaaja tuo tänne useita kuvia yhdestä ja samasta linnusta, joka istuu samalla oksalla ja on hieman vain nokkaansa kääntänyt eri suuntiin, niin uskon, että tuohonkin puututaan. On turhaa vetää tähän kirjoitteluun luontokuvaajia mukaan.

  • 0

    Jani kirjoitti 8 kesäkuuta 2016, 10:57

    Eipähän kuvaklubin säännöt kiellä kumpaakaan, joten voit jorista ihan niin paljon kuin haluat asiasta.

    Mun toimintaan se ei tule vaikuttamaan.

  • 0

    TuoMar kirjoitti 8 kesäkuuta 2016, 11:03

    Eipä ollut kommentti sinulle edes osoitettu.

    Täällä on porukkaa, joka voi tehdä aivan mitä tahansa haluaa ja muut taas eivät mitään.

  • 0

    Jani kirjoitti 8 kesäkuuta 2016, 11:04

    Se on kyllä totta.
    Mun mielestä tää keskustelu on vähän hassu, kun samaan aikaan kaikki varmasti tiedostavat sen että käviämäärät ovat laskussa, ilmeisemmin huonon ilmapiirin takia.
    Jos jotan niin malttia kaikille. Myös allekirjoittaneelle.

  • Robotti kirjoitti 8 kesäkuuta 2016, 1:35

    Onneksi olkoon! Sinun valokuvasi on voittanut "Päivän valokuva" -kilpailun!

  • 0

    Pauli Araneva kirjoitti 8 kesäkuuta 2016, 10:46

    Mulle on samantekevää kuinka monta kuvaa näin hyvästä mallista näin hyvin kuvattuna tänne tuo, hyviä muotokuvia ei liikaa ole näkynyt.

  • 0

    Jani kirjoitti 8 kesäkuuta 2016, 11:01

    Marjan pitäisi itse koittaa kuvata jotain muutakin kuin kukkasia.

    Voi olla että näkemys valokuvaukseen vähän muuttuisi...

  • 0

    TuoMar kirjoitti 8 kesäkuuta 2016, 11:06

    Niinkö? Toisin sanoen valokuvaus = muotokuvausta. Muut kuvausalat eivät siis ole mielestäsi mitään.

  • 0

    Jani kirjoitti 8 kesäkuuta 2016, 11:10

    Huoh.

    Niinkö mä nyt kirjoitin? Mitäpä jos nyt vähän miettis omaa suhtautumista asioihin.

    Sanoin että pitäisi kokeilla muutakin kuin kukkasia.

    Tosin voin kyllä sanoa suoraan, että muotokuvaus on hitosti vaikeampaa kuin muut valokuvauksen suunnat.

  • 0

    TuoMar kirjoitti 8 kesäkuuta 2016, 11:20

    "Tosin voin kyllä sanoa suoraan, että muotokuvaus on hitosti vaikeampaa kuin muut valokuvauksen suunnat."

    Väärin. Jonkun lähikuvan ottaminen monimutkaisen näköisestä kukasta on vähintään yhtä vaikeata kuin jonkun naamataulun kuvaaminen, jos haluaa valot, värit ja sävyt luonnollisiksi. Ei kannata yliarvostaa sitä omaa kuvausalaa.

  • 0

    Jani kirjoitti 8 kesäkuuta 2016, 11:50

    Kukalla ei ole ilmettä eikä eleitä. Se ei jännitä eikä rentoudu. Kukkasella ei ole kiire muualle.
    Se ei ole iloinen eikä surullinen.

    Kukkanen ei myöskään suhtaudu kriittisesti omiin kuviinsa ja sano että tuota et kyllä julkaise.

    Valot vörit ja sävyt on ihmiseen ja kukkaseen aivan yhtä hankala saada luonnolliseksi.
    Tosin aivot vääntävät vastaan jos perspektiivi henkilökuvassa on pahasti pielessä.

    Ei mulla muuta...

  • 0

    TuoMar kirjoitti 8 kesäkuuta 2016, 12:13

    Varmaan noin. Yksi asia, joka hankaloittaa vielä kukkakuvausta - ainakin täällä rannikolla - on tuuli, joka viipottaa kukkaa edestakaisin niin, että terävän kuvan saaminen on jokseenkin vaikeaa.

  • 0

    Jani kirjoitti 8 kesäkuuta 2016, 12:40

    Samalla lailla se tuuli mallin tukkaa tuivertaa. Yhtä rannikolla ollaan.

    Pahinta on se, kun salamalaitteet kaatuvat tuulesta

  • 0

    TuoMar kirjoitti 8 kesäkuuta 2016, 13:57

    Eikö malleja kuvata pääsääntöisesti sisätiloissa. Tuskin tätäkään kuvaa on ulkona tuulessa otettu

  • 0

    Jani kirjoitti 8 kesäkuuta 2016, 14:18

    50/50 sisällä ja ulkona
    Eipä ne sisälläkään paikallaan pysy.

    Ja varsinkin amatöörimallien kanssa "just se oikea" ilme saattaa kestää puoli sekuntia, eikä sitä saa pakottamalla esiin.

  • 1

    Pauli Araneva kirjoitti 8 kesäkuuta 2016, 11:19

    Hyvä muotokuva on vaikea, sen takia mulla ei niitä olekaan. Hyvä katukuva on myös hemmetin vaikea, siinä on niin paljon muuttuvia tekijöitä joihin ei voi itse vaikuttaa. Lintukuvaus, lentävän sellaisen, kuvaus on vaikeaa ihan sen teknisen haastavuuden vuoksi. Kasveissa, kukisssa ym. vaikeaa on oikean valon löytyminen, samoin sommittelukin tuntuu olevan vaikeaa. Kaikissa genreissä hyvän kuvan saaminen on vaikeaa, kohtuullisen ei niinkään :)

  • 0

    Pauli Araneva kirjoitti 8 kesäkuuta 2016, 14:32

    Loistavaa kuvaakin mukavampaa on se, että tulee keskustelua :)

  • 0

    Jani kirjoitti 8 kesäkuuta 2016, 14:52

    Joo. Kerrankin vähän edes raapaistaan kuvan syntyprosessia.

  • 0

    fotonino kirjoitti 10 kesäkuuta 2016, 11:48

    Hyvä kuva ja hyvät cat laightit, valo on hyvä!