— parhaat valokuvasi netissä!

Ei paluuta

En aio palata ennen kuin sieltä poistuu itseään erehtymättömänä pitävät ja henkilökohtaisuuksiin menevät.> Foorumia saatan seurata silloin tällöin.

Toimi sääntöjen mukaan, niin ei kukaan varmasti puutu toimiisi. Ei liene liikaa pyydetty, että pisteyttäisit kuvat 24 h aikana ja kohtelisit kaikkien kategorioiden kuvia samanveroisina.

Tilanne näyttää siltä, ...

... että eräiden sivustolta poisvetäytymisen syynä näyttää olevan se, että heille eivät kuvaajakavereiksi kelpaa kaikki täälläolevat, koska kaikkien kuvat eivät ole heidän mielestään tarpeeksi hyviä.

Profiilin sivustolta pois saaminen näyttää edelleen varsin vaikealta. Olen ylläpidolle lähettänyt 14.02.2019 aamulla sähköpostin, jossa olen pyytänyt, että profiilini poistettaisiin heti. Mitään ei ole kuitenkaan tapahtunut. Muutamat miehet ovat saaneet täältä profiilinsa poistettua, mutta naiselle tuota ei ilmeisesti suoda!

Missä säännöissä lukee että kaikki kuvat TÄYTYY arvostella?
Lakkaa se pääliköinti niin saattais tääl joku viihtyäkkin.

Missä säännöissä lukee että kaikki kuvat TÄYTYY arvostella?
> Lakkaa se pääliköinti niin saattais tääl joku viihtyäkkin.

Olen jo aikaisemmin viitannut yhteisesti sovittuihin sääntöihin, joita täällä v. 2013 keväällä tehtiin. Niiden pohjalla on mentävä, koska uusia sääntöjä ei ole ylläpidon taholta esitetty. Ei ole todellakaan mitään päälliköintiä, jos palauttaa mieliin sen, mitä on aikaisemmin sovittu.

Ne löytyy käyttäjien itsensä tekeminä jostain foorumin kohinasta. Ketä kiinnostaa? Jos sivuston omissa säännöissä ei lue että kaikki kuvat pitää arvostella niin niitä ei silloin pidä.

Pidä huoli vain omasta arvostelustasi, niin täällä olisi muillakin tilaa hengittää.

Ne löytyy käyttäjien itsensä tekeminä jostain foorumin kohinasta. Ketä kiinnostaa? Jos sivuston omissa säännöissä ei lue että kaikki kuvat pitää arvostella niin niitä ei silloin pidä.
>
> Pidä huoli vain omasta arvostelustasi, niin täällä olisi muillakin tilaa hengittää.

Ei tällainen sivusto toimi ilman mitään sääntöjä. Homma ei toimi, jos jokainen sooloilee kuten haluaa. Nuo 2013 keväällä yhteisesti sovitut säännöt ovat ne, joiden mukaan täällä pitäisi toimia. Jos näin tehtäisiin, ei näitäkään kirjoituksia tarvittaisi.

Suurin ongelma tällä sivustolla on kuitenkin se, että täällä ei ole moderaattoria, joka valvoisi, että jokainen täällä oleva noudattaisi noita vuoden 2013 kevään sääntöjä ja kirjoittaisi nuo säännöt jonnekin sellaiseen paikkaan, josta jokainen uusi ja vanha jäsen voisi ne lukea.

Varsinainen ongelma on myös se, että ylläpitäjä ei vastaa hänelle lähetettyihin sähköposteihin. En tiedä lukeeko hän ne vai menevätkö ne suoraan s-postin roskakoriin.

keväällä 2013 sovitut säännöt on ainakin väkimäärän kasvun mukaan toimineet hyvin. Ja tietty niistä kirjoittelu.

/Sarkasmi pois päältä/

Ooks koskaan miettiny miks jengi ei viihdy täällä? Kuvien taso vaan laskee ja laskee kun yhä useampi käyttäjä jättää tän sivuston.

keväällä 2013 sovitut säännöt on ainakin väkimäärän kasvun mukaan toimineet hyvin. Ja tietty niistä kirjoittelu.
> > /Sarkasmi pois päältä/> > Ooks koskaan miettiny miks jengi ei viihdy täällä? Kuvien taso vaan laskee ja laskee kun yhä useampi käyttäjä jättää tän sivuston.

Nuo ovat noita sinun juttujasi. Kyllä nuo jo ulkoa osaa. Kiva, kun olet yhden naisen syntipukiksi kaikkeen keksinyt. Naisen kimppuun on helppo käydä! Ja etköhän taas saa tukea jutuillesi, kun kiiski saapuu areenalle!

Tässä eräs esimerkki sivustolta lähteneestä. Hevi tuli viime keväänä tälle sivustolle. Hän oli ahkera ja hyvä kuvaaja. Hän kesti sivustoa n. 3 kk ja kirjoitti lähdön syyksi mm. sivustolla harjoitetun asiattoman ja ilkeän kommentoinnin. Koskaan ei tiennyt, mitä täällä odotti, kun sivustolle tuli.

Miten on nyt kohdeltu viimeksi tänne tullutta jäsentä. On suoranainen ihme, että hän on vielä sivustolla. Kyllä hän on saanut osakseen sellaista kohtelua, että ei uskoisi, että aikuiset ihmiset tuollaiseen pystyvät.

Jos lasketaan ruvetaan niin kyllä taidat pisimmän korren viedä.

Ehkä Pauli oli oikeessa ja tää paikka on kuollut.

Oho 11 uutta foorumin postia -eihän täällä sitten kuollutta olekkaan :-)

Nuo ovat noita sinun juttujasi. Kyllä nuo jo ulkoa osaa. Kiva, kun olet yhden naisen syntipukiksi kaikkeen keksinyt. Naisen kimppuun on helppo käydä! Ja etköhän taas saa tukea jutuillesi, kun kiiski saapuu areenalle!

Joo. Mä aina hyökkään viattomien naisten kimppuun :-) Erityisen herkullista on kiusata uhriutuvia pikkumummeleita :-)

Sarcasmia ei pidä ymmärtää, eikä kritiikkiä sietää :-)

Tässä eräs esimerkki sivustolta lähteneestä. Hevi tuli viime keväänä tälle sivustolle. Hän oli ahkera ja hyvä kuvaaja. Hän kesti sivustoa n. 3 kk ja kirjoitti lähdön syyksi mm. sivustolla harjoitetun asiattoman ja ilkeän kommentoinnin. Koskaan ei tiennyt, mitä täällä odotti, kun sivustolle tuli.

Olikos Hevi se joka kuvaili pikkukylien ja -kaupunkien reunamailla olevia vanhoja esson baareja yms?

Josoli, niin teemahan oli valan hyvä, mutta kuvat eivät.

Tai olivat ne parhaimmillaan iha ok, mutta kun "sama kuva" tuli viikon välein uudestaan kuvattuna, niin ehkä katsojakuntakin kyllästyi? Miten häntä kiusattiin?

Miten on nyt kohdeltu viimeksi tänne tullutta jäsentä. On suoranainen ihme, että hän on vielä sivustolla. Kyllä hän on saanut osakseen sellaista kohtelua, että ei uskoisi, että aikuiset ihmiset tuollaiseen pystyvät.

Viimeksi tänne tullut jäsen on Araneva :-) Toiseksi viimeinen Pak Maon.

Onko näitä jo kohdeltu huonosti?

keväällä 2013 sovitut säännöt on ainakin väkimäärän kasvun mukaan toimineet hyvin.

Vuosi 13 oli hyvä. Pikaisen laskun mukaan parhaidren kuvien ekalla sivulla on 18 kuvaa 30:stä otettu v 13.

Sittemmin on ollut hiljaisempaa.

Sekä naiset, että miesoletetutkin ovat paenneet sivustolta innolla.

Jani:

Ne löytyy käyttäjien itsensä tekeminä jostain foorumin kohinasta. Ketä kiinnostaa? Jos sivuston omissa säännöissä ei lue että kaikki kuvat pitää arvostella niin niitä ei silloin pidä. Pidä huoli vain omasta arvostelustasi, niin täällä olisi muillakin tilaa hengittää.

Eivät ne ole mitään käyttäjien itsensä tekemiä. Maxim Laxberg oli mukana.

Olenko tällä sivulla kirjoittanut jossain, että kaikki kuvat pitää arvostella? Olen tuolla edellä kirjoittanut, että kaikkien kategorioiden kuvia pitää arvostella samanveroisina. Joku luomumaisema- tai eläinkuva ei arvosteluasteikolla ole sen arvokkaampi kuin muuta- tai tietokonetaidekategorian kuva.

Kun uutta pistejakoa 2013 keväällä laadittiin, otettiin käyttöön laaja pisteskaala 1 - 5, jotta pisteet sopisivat kaikkienkin kuvien arvosteluun.

On jokseenkin törkeää, että minulta halutaan täällä viedä sanavapaus. Oletko sinä tai joku muu oikeutetumpi lausumaan omat mielipiteensä kuin minä?

En mä sun sananvapautta ole viemässä. Kyseenalaistan viestien logiikkaa. Onko ongelma jos yritän saada sinut näkemään asian toiselta kantilta?

Kyseenalaistan myös sen että onnistuiko tuo pisteuudistus. 2013 oli tosiaan huippuvuosi aktiivisten käyttäjien määrässä, enään siitä on jäljellä noin 3 päivittäisesti aktiivista.

Ja ei. Ei täältä ne keskitasoiset tai heikkotaitoiset ole lähteneet, vaan taitavimmat.

Totta se on että pitäis olla neutraali, ja mahdollisimman neutraalejahan täällä ollaan.

Yksi ongelma on siinä että toiselle se että kuvassa on 150 filtteriä ei tunnu vaativalle ja toisen mielestä hlökuva on helppo kun ei tarvitse kuin räpsäistä kuva. Kolmas ei ymmärrä mitä vaikeaa on kuvata lintuja. Tai katukuvia.

Monilla menee tunteisiin jos "väärä kuva" saa liikaa tai liian vähän pisteitä. Sit se kiukku kaadetaan muiden päälle ja jossain vaiheessa siinä sitten ihmiset kypsyy ja vaihtaa paikkaa.

Tämä ei ole ainoa kuvasivusto internetissä, mutta täällä on kyllä vittumaisimmat ihmiset mitä tiedän.

Ja ennenkuin Tuomar alat vänkäämään vastaan että olen väärässä ja sisäpiiri sitä ja tätä ja tota, niin tahdon kertoa että ne kaikonneet kuvaajat ovat kyllä vielä yhteyksissä ja jakavat kuvia toisilleen. Ex-klubilaisten ryhmässä on 35 jäsentä allekirjoittaneen lisäksi.

Siinä sisäpiirille mietittävää.

Janille ja vähän muillekin ...

Ei ole ensimmäinen kerta, kun sinä Jani olet myyräntyötä tällä sivustolla tehnyt saadaksesi kelvolliset kaverisi siirtymään tuolle mainitsemallesi sivustolle. Olin minäkin siellä yhden päivän ajan, mutta sitten erosin siitä, koska en katsonut sen sopivan minulle. Miksi olisin ollut sivustolla, jossa iso osa sen käyttäjistä ei kuviani kuvaklubissakaan minkään arvoisina pitänyt.

Vuosi 2013 taisi olla se vuosi, jolloin Smith toi tänne elämää. Hänen lähdettyään alkoi kuvaklubin alamäki, jota jatkui Smithin toiseen tulemiseen asti. Smith sai klubin heräämään uudestaan eloon v. 2016. Hän oli käyttäjä, joka osasi kuvata ja kommentoida ja joka ei katsonut muita täällä olevia nenänvartta alaspäin. Hän piti myös sinutkin Jani aisoissa ja jopa joskus onnistui korjaamaan sinunkin virheellisiä käsityksiäsi valokuvauksen eri asioista. Kun Smith lähti tai hänet heitettiin täältä ulos (en tiedä, kumpi tapahtui), alkoi klubin alamäki. Tuota alamäkeä kiihdyttivät vielä ne toiminnot, joita mm. Jani ja kiiski tekivät saadakseen kuville annettujen pistelukujen arvot laskemaan. Keskiarvoinen kuva ei ollut enää 3 vaan 2 pistettä.

Jos kuvaklubi on vielä maaliskuussa pystyssä, niin niiden, jotka täällä vielä silloin ovat, kannattaa ryhtyä jäsenhankintaan. Täältä on paljon lähtenyt valokuvaharrastajia, jotka eivät terävimpään kärkeen ole aikanaan yltäneet, mutta jotka kuitenkin valokuvausta aktiivisesti harrastavat. Täällähän on pitkään ollut jo sellainen ilmapiiri, että tänne ei tavallinen kuvaaja ole enää uskaltanut tuoda kuviaan, kun mikään ei ole enää viime aikoina tietyille henkilöille kelvannut.

Mitä tulee tuohon kuvien pisteytykseen, niin en ole moneenkaan "sisäpiiriläisen" kuvaan kolmosta antanut, vaan antamani pisteluvut ovat olleet lähes poikkeuksetta 4 tai 5 pistettä. En ole katsonut henkilöön vaan olen yrittänyt kuvaa arvostella niillä vähäisillä kuvaajan taidoillani, joita minulla on. Tietyiltä "sisäpiiriläisiltä" ei kyllä pisteitä juuri ole kuviini herunut. Jaana-Marja ja Araneva sentään ilahduttivat välillä ihan kelvollisilla pisteillä.

Lämpimästi toivon, että tänne jää porukka, joka ei katso ketään ylhäältä alaspäin vaan toimii täällä reilun valokuvausharrastajan tavoin.

Ei ole ensimmäinen kerta, kun sinä Jani olet myyräntyötä tällä sivustolla tehnyt saadaksesi kelvolliset kaverisi siirtymään tuolle mainitsemallesi sivustolle.

Olisiko tälle jokin peruastelu?

Ei ole ensimmäinen kerta, kun sinä Jani olet myyräntyötä tällä sivustolla tehnyt saadaksesi kelvolliset kaverisi siirtymään tuolle mainitsemallesi sivustolle.> > Olisiko tälle jokin peruastelu?

Ymmärtääkseni tuosta Mikon aikanaan avaamasta sivustosta on kysymys. Tuon sivuston avaamisen aikana tuota touhua mielestäni kuvaklubissa harrastettiin.

Ei ole ensimmäinen kerta, kun sinä Jani olet myyräntyötä tällä sivustolla tehnyt saadaksesi kelvolliset kaverisi siirtymään tuolle mainitsemallesi sivustolle.> > Olisiko tälle jokin peruastelu?> > Ymmärtääkseni tuosta Mikon aikanaan avaamasta sivustosta on kysymys. Tuon sivuston avaamisen aikana tuota touhua mielestäni kuvaklubissa harrastettiin.

En siis kuulu sisäpiiriin kun en tiedä mistä sivusta edes kyse :-)

Tuota alamäkeä kiihdyttivät vielä ne toiminnot, joita mm. Jani ja kiiski tekivät saadakseen kuville annettujen pistelukujen arvot laskemaan. Keskiarvoinen kuva ei ollut enää 3 vaan 2 pistettä.

On sulla kyllä visiot :-)

On. Parasta tässä on se että noi visiot ja olettamukset käy suuremmiks ja suuremmiks kokoaja.

Ei ole se Google+ enään edes olemassa mihin Mikko joskus kyseli ihmisiä. Tämä ryhmä mistä puhun järjestettiin sen jälkeen kun Tuomar:illa meni sukset ristiin muutaman käyttäjän kanssa. Oli jotain banneja yms, jotka kyllä kohdistui väärään henkilöön.

Mitä Smithiin tulee, niin voisin soittaa hänelle ja kysäistä mitä kuuluu. Ei meidän välit ole ihan sellaiset mitä Tuomar kuvittelee ;)

Ei ole se Google+ enään edes olemassa mihin Mikko joskus kyseli ihmisiä. Tämä ryhmä mistä puhun järjestettiin sen jälkeen kun Tuomar:illa meni sukset ristiin muutaman käyttäjän kanssa. Oli jotain banneja yms, jotka kyllä kohdistui väärään henkilöön.

Upeaa. Sittenhän olet kaltaistesi käyttäjien seurassa. Nautinnollisia hetkiä.

Mitä Smithiin tulee, niin voisin soittaa hänelle ja kysäistä mitä kuuluu. Ei meidän välit ole ihan sellaiset mitä Tuomar kuvittelee ;)

Minä en kuvittele sinun ja Smithin suhteesta yhtikäs mitään. Kirjoitin vain, että Smith joskus korjasi virheellisiä käsityksiäsi joistakin valokuvaukseen liittyvistä asioista. Kannattaa sinunkin harjoitella sisäluku- ja tekstinymmärtämistaitoja, jotta ei tulisi niin paljon väärinymmärryksiä.

Niin. Meidän ero taitaa olla se, että minä opin virheistäni.

Niin. Meidän ero taitaa olla se, että minä opin virheistäni.

Kehen vertaat itseäsi. Se ei käy ilmi kommentista.

Sulle vastasin.

Jawohl

"Tällä hetkellä sivustolla rekisteröityneitä käyttäjiä 1 ja vierailijoita 503"

Kohti uutta uljasta nousua :-)

Jawohl

"Tällä hetkellä sivustolla rekisteröityneitä käyttäjiä 1 ja vierailijoita 503"> > > Kohti uutta uljasta nousua :-)

Mä luulen, että se sun konees on 504. purkki bottiarmeijassa joka louhii bitcoineja ylläpidolle. :-)

Jawohl

"Tällä hetkellä sivustolla rekisteröityneitä käyttäjiä 1 ja vierailijoita 503"> > > Kohti uutta uljasta nousua :-)> > Mä luulen, että se sun konees on 504. purkki bottiarmeijassa joka louhii bitcoineja ylläpidolle. :-)

Ei se taida enään kannattaa. Bitcoinin louhimiseksi tarvittava prosessoriaika on niin kauhiiaa, jotta parempi vaan lotota :-)

Jawohl

"Tällä hetkellä sivustolla rekisteröityneitä käyttäjiä 1 ja vierailijoita 503"> > > Kohti uutta uljasta nousua :-)> > Mä luulen, että se sun konees on 504. purkki bottiarmeijassa joka louhii bitcoineja ylläpidolle. :-)> > Ei se taida enään kannattaa.> Bitcoinin louhimiseksi tarvittava prosessoriaika on niin kauhiiaa, jotta parempi vaan lotota :-)

Täh lotota miks, mehän ollaan jo kaikki lottovoittajia, kun ollaan synnytty tänne Scandinaavijjaan vaikkei Härmä nyt varsinaisesti sitä ookkaa.

Jawohl

Täh lotota miks, mehän ollaan jo kaikki lottovoittajia, kun ollaan synnytty tänne Scandinaavijjaan vaikkei Härmä nyt varsinaisesti sitä ookkaa.

Potin jakajia on riittänyt aina pohjoisimpia Afrikan osia myöten, jotta se on aikalailla 5+lisänumero nauödeis.

Jawohl

Täh lotota miks, mehän ollaan jo kaikki lottovoittajia, kun ollaan synnytty tänne Scandinaavijjaan vaikkei Härmä nyt varsinaisesti sitä ookkaa.> > Potin jakajia on riittänyt aina pohjoisimpia Afrikan osia myöten, jotta se on aikalailla 5+lisänumero nauödeis.

No sit on ainoo mahis nostaa kaikki pikavipit sun muut mitkä vaan saa ja "all in" pörssiin, se ei pelaa joka pelkää.

Jawohl

No sit on ainoo mahis nostaa kaikki pikavipit sun muut mitkä vaan saa ja "all in" pörssiin, se ei pelaa joka pelkää.

Lehman brothers antaa Kourin ohella vinkkejä?

Jawohl

No sit on ainoo mahis nostaa kaikki pikavipit sun muut mitkä vaan saa ja "all in" pörssiin, se ei pelaa joka pelkää.> > Lehman brothers antaa Kourin ohella vinkkejä?

Siis mitä - lehmän veljet kourii...?

Jaaha, ollaan näköjään ...

... palattu normaaliin päiväjärjestykseen, kun vierailijoita on enää alle kymmenen. Yritettiinköhän tämä klubi kaataa, kun noita vierailijoita oli pitkän aikaa yli 500 kpl kerralla?

... palattu normaaliin päiväjärjestykseen, kun vierailijoita on enää alle kymmenen. Yritettiinköhän tämä klubi kaataa, kun noita vierailijoita oli pitkän aikaa yli 500 kpl kerralla?

Tällänen huopatossutehdas tästä vissiin haluttiin. Väärää mieltä olevat on savustettu yksi kerrallaan ulos, nyt tulee vaan voimakkaasti muokattuja kuvia.

Onnea ja menestystä ;)

... palattu normaaliin päiväjärjestykseen, kun vierailijoita on enää alle kymmenen. Yritettiinköhän tämä klubi kaataa, kun noita vierailijoita oli pitkän aikaa yli 500 kpl kerralla?> > Tällänen huopatossutehdas tästä vissiin haluttiin.> Väärää mieltä olevat on savustettu yksi kerrallaan ulos, nyt tulee vaan voimakkaasti muokattuja kuvia.> > Onnea ja menestystä ;)

Sitkeimmät jäävät:) Kuvankäsittely on tätä päivää.

Jani:

Väärää mieltä olevat on savustettu yksi kerrallaan ulos,

On aika ääliömäistä kääntää asiat päälaelleen ja haukkua väärää puuta. Ketkä täältä oikeasti on haluttu ulos, ovat olleet me vähemmän taitavat kuvaajat, joiden paikan ei ole tiettyjen henkilöiden mielestä katsottu olevan täällä.

nyt tulee vaan voimakkaasti muokattuja kuvia. Onnea ja menestystä ;)

Ei se sisältö useinkaan pahemmin muuksi muutu kun laittaa kuvaan hassut sävyt.

Tuomar, onko täältä rehellisesti sanottuna lähteneet ne vähemmän taitavat kuvaajat pois?

Kun katsoo nykyään kuvia ja tuota " parhaat" osiota, näkee selvästi, että kuvan sisältö on laskenut huomattavasti alaspäin. Enää suurimmassa osaa kuvissa ei ole mielestäni " sitä pointtia, ideaa" ja laadukkuutta mikä oli joskus. Kenenkään kuvaan sen enempää kommentoiden. Oma mielipide.

Jani:

Tuomar, onko täältä rehellisesti sanottuna lähteneet ne vähemmän taitavat kuvaajat pois?

Kommenttien ymmärtämisesi on todella olematonta tai sitten harrastat tuota väärin ymmärtämistä täysin tahallasi ja provokatiivisesti.

Täällä on jo pidemmän aikaa "sisäpiiri" (= omasta mielestään ainoat tänne kuuluvat) yrittänyt, että saisi savustettua täältä ne, jotka eivät heidän mielestään ole tarpeeksi hyviä valokuvaajia. Koska he eivät tuossa ole onnistuneet, niin he kokosivat joukkonsa ja lähtivät mielenosoituksellisesti täältä. Jos erilaisten valokuvausharrastelijoiden sietäminen on noin huonoa, niin minä en ainakaan yhdenkään "sisäpiiriläisen" häipymistä itke. Menkööt laajemmille areenoille, sellaisille, joissa on kansainvälisestikin tunnettuja ja taitavia valokuvaajia. Ehkä he siellä tajuavat ja näkevät oman tasonsa paremmin kuin tällaisessa nurkkaklubissa, jossa klubin aloitustekstien mukaan riittää se, että tuo tänne omia parhaimpia kuviaan. Tänne tuloon ja täällä olemiseen ei siis vaadita täydellistä valokuvauksen hallintaa! Ylläpito voi täältä poistaa kuvat, joita se ei tänne sopivina pidä, mutta "sisäpiiriläiset" eivät sitä määrää, mikä kuva ja kuvaaja tänne kelpaa ja mikä ei!

Kuten olen tuonne aikaisemmin kirjoittanut, olen lähettänyt ylläpidolle 14.02.2019 s-postin, jossa olen pyytänyt, että profiilini täältä poistetaan. Niin kauan kuin tuota ei ole vielä tehty, tuon tänne kuvia ja kommentoin ja pisteytän muiden kuvia ja kirjoittelen foorumiinkin, jos katson sen asialliseksi ja tarpeelliseksi.

Täällä on jo pidemmän aikaa "sisäpiiri" (= omasta mielestään ainoat tänne kuuluvat) yrittänyt, että saisi savustettua täältä ne, jotka eivät heidän mielestään ole tarpeeksi hyviä valokuvaajia.

Sä taidat ihan oikeasti elää tälläisessä todellisuudessa?