— parhaat valokuvasi netissä!

Objektiivien hinnoista ...

Pari sääsuojattua objektiivia hintoineen:

Canon EF 11-24mm f/4 L USM -objektiivi hinta 3499,00 eur

"Canon EF 11-24mm f/4 L USM on ensiluokkainen laajakulmainen zoom-objektiivi, joka sopii erinomaisesti arkkitehtuuri-, maisema- ja yleiskuvaamiseen.

UD- ja Super UD-elementit takaavat yksityiskohtaiset kuvat ja korjaavat tehokkaasti vääristymiä. Etulinssin pinnoite ehkäisee heijastuksia sekä haamukuvia.

Ammatti- ja harrastekäyttöön sopiva objektiivi on varustettu kiinteällä f/4 -valovoimalla sekä nopealla ja lähes äänettömällä USM -tarkennusmoottorilla. L-sarjan huippulaatu takaa terävän piirron koko polttovälillä.

Sääsuojattu rakenne mahdollistaa objektiivin käyttämisen lähes kaikissa olosuhteissa."

https://www.rajalacamera.fi/canon-ef-11-24-4-l.html

ja

Sony FE 16-35mm f/2.8 GM -objektiivi hinta 2799,00 eur

"Sony FE 16-35mm f/2.8 G Master on laadukas laajakulmazoom-objektiivi, joka on suunniteltu vastaamaan nykypäivän kameroiden vaatimuksia kuvanlaadun ja terävyyden suhteen. Sääsuojattu objektiivi tuottaa yksityiskohtaisia kuvia alhaisessakin valossa ja soveltuu hyvin myös videokuvaamiseen.

FE 16-35mm -objektiivissa on koko polttovälin kattava f/2.8 valovoima, joka tuottaa tyylikkään bokeh-efektin sekä mahdollistaa hämärässä kuvaamisen.

Objektiivi soveltuu hyvin maisema-, arkkitehtuuri- sekä tapahtumakuvaamiseen."

https://www.rajalacamera.fi/sony-fe-16-35mm-f-2-8-gm.html

Meneekö Canonilla sääsuojatun objektiivin hinta ylihinnoitteluksi? Mitä nuo UD- ja Super UD-elementit todellisuudessa ovat ja nekö tuota hintaa kohottavat? Onko tietoa?

Canonin objektiivi on ultralaajakulmazoom mille ei ole oikeastaan muilla valmistajilla vastinetta Oikeampi verrokki olisi canonin 16-35mm 2.8l

https://www.google.fi/aclk?sa=L&ai=DChcSEwjEjZ2c16DaAhWTHRgKHbm6CLoYABABGgJsZQ&sig=AOD64_0sy5dfbrNIB-4kDWzp9ujMnPSCcA&q=&ved=0ahUKEwiejJac16DaAhXJxKYKHYM2CSoQ0QwILA&adurl=

Objektiivien hinnoista ...

hinta 3499,00 eur hinta 2799,00 eur

Ylläri, että tarkkuustyökalut maksavat.

Ylläri, että tarkkuustyökalut maksavat.

No kyllä mä olen aina tiennyt, että hifistelijöiden kamat maksaa, mutta ei se estä mua edelleen kauhistelemasta noita hintoja.

Canonin objektiivi on ultralaajakulmazoom mille ei ole oikeastaan muilla valmistajilla vastinetta> Oikeampi verrokki olisi canonin 16-35mm 2.8l> > https://www.google.fi/aclk?sa=L&ai=DChcSEwjEjZ2c16DaAhWTHRgKHbm6CLoYABABGgJsZQ&sig=AOD64_0sy5dfbrNIB-4kDWzp9ujMnPSCcA&q=&ved=0ahUKEwiejJac16DaAhXJxKYKHYM2CSoQ0QwILA&adurl=

Kiitos. Nyt löytyi Canoniltakin saman hintaluokan ja valovoiman objektiivi, joka tuossa Sonyllakin on, ja joka näyttää olevan vielä tarjouksessakin:

https://www.rajalacamera.fi/canon-ef-16-35-2-8l-iii-usm.html

Tekeekö tuo muutaman millin ero polttovälissä hinnassa noin paljon? 11 mm ja 16 mm - tuntuisi, että tuo ei nyt niin paljon kuvassa meinaa :)

Tekeekö tuo muutaman millin ero polttovälissä hinnassa noin paljon? 11 mm ja 16 mm - tuntuisi, että tuo ei nyt niin paljon kuvassa meinaa :)

Tekee. Ajattele eria ennemmin prosentteina, niin ymmärrät että 11 mm polttoväli on huomattavasti laajempi kuin 16. Noin laajakulmainen objektiivi tarvitsee paljon erikoislasia, että valo saadaan taittumaan ilman vääristymiä.

Hyvä, kun asia selvisi. Muuten olisin luullut, että Canon vain ylihinnoittelee tuotteitaan.

hifistelijöiden kamat maksaa

Mitäs sitä tietokoneella, kun päässä voi laskea ihan ilmaiseksi.

hifistelijöiden kamat maksaa> > Mitäs sitä tietokoneella, kun päässä voi laskea ihan ilmaiseksi.

LOL.

Vähän karrikoitu esimerkki, mutta jotkut ihan oikeasti käyttävät noita ammatikseen. Jos asiakas vaatii parasta, niin silloin homma alkaa äkkiä maksamaan. Myös laitteiston osalta.

Siihen miksi nuo ovat noin kalliita on useita muitakin syitä kuin kuvalaatu. Mutta tuntuu typerälle selittää tätä asiaa, koska et vielä tiedä valokuvauksesta niin paljoa että tätäkään keskustelua kannattaisi jatkaa.

Mutta tottatosiaan. Ammattilaisen työkalut maksavat, oli sitten kyseessä mikä tahansa ala

Tietokonealalla hinta/laatu suhde senkun paranee vuosi vuodelta. Ei taida samoin käydä valokuvausalalla?

EDIT: ei ainakaan niin voimakkaasti?

Mitennii paranee? Aina se nopein intel on maksanut suunnilleen saman verran. Laitteisyovaatimukset nousee myös samassa suhteessa

Kameroissa resoluutio tuplaantunut viimeisen 5 vuoden aikana. Pc:t edelleen melkolailla samaa. Esim neljän sukupolven ero I7-4790k - I7 8700 on 20% luokkaa

Kameroissa resoluutio tuplaantunut viimeisen 5 vuoden aikana. Pc:t edelleen melkolailla samaa. Esim neljän sukupolven ero I7-4790k - I7 8700 on 20% luokkaa

Mitennii paranee? Aina se nopein intel on maksanut suunnilleen saman verran.

No jos nopein intel on maksanut aina saman verran, niin eikö siten hinta/laatu-suhde ole parantunut.

Laitteisyovaatimukset nousee myös samassa suhteessa

Riippuu mitä ohjelmia käyttää. Mä käytän vuoden 2008 Crimson Editoria. Ja REBOL:ia vuodelta 2011. Molemmat toimivat jo 2000-luvun alkuaikojen koneissa hyvin, mutta nyt niitä ollaan vaan päivitetty parempiin verioihin. Nyt kun prossujen tehot ovat nousseet, niin ne toimivat koneissa paremmin kuin junan vessat. Ja esimerkiksi Notepadin laitteistovaatimukset ovat pysyneet samoina varmaankin kohta 20 vuotta.

Meistä nyt näyttää syystä tai toisestaa tulleen vähän riitapukareita täällä? Ei mulla ole mitään sua vastaan, elämme vaan niin eri maaimoissa ja näkemykset ja mielipiteet ovat hyvin erilaiset.

Ei mullakaan sua. Ei mitään henkilökohtaista tietenkään :)

Kokeileppa Davinci resolve:a jollain hyvällä 4k videokuvalla. Tökkii aika pahasti, vaikka olisi suht uuttakin palikkaa koneessa.

En mä ala mitään Davinci resolvea ostamaan. Tuskin se mikään freeware on... Mulle riittää VLC media player. - Eiku ahaa se on editointi ohjelma. En paljo tartte sellaisia ja jos tartteen niin käytän freewareja. Sä olet huippuammattilainen ja liksat on varmaan sen mukaiset, mä olen köyhä työkyvyttömyyseläkeläinen, joka makselee viime lokakuussa yllättäneen uhkapeliaddiktion aiheuttamia pikavippivelkoaja - makselee, kunnes ne kohta menevät perintään ja sitten ollaan ulosotossa luottotiedot menettäneinä.

Koneeni muuten näyttää ihan hyvin Youtuben 4K videot.

Resolve on ilmainen ;) Emmä ammattilaiseks itteäni sanois, en elätä itseäni valokuvaamisella

Emmä ammattilaiseks itteäni sanois, en elätä itseäni valokuvaamisella

Ainiin, sinähän se taisit olla kun vastasit vastasit ykstyis postissa että teet(secret?) työtä.

Voisit kyllä hyvinkin olla valokuvaamisen huippuammattilainen sun tuotosten perusteella ja eiköhhän tuollaista hää- ja mainoskuvista jms. saisi aika paljon rahaa.